Karol Sienkiewicz

radca prawny

Doradzam wierzycielom, którzy chcą podać dłużnika do sądu i odzyskać swoje pieniądze. Pomagam też w innych postępowaniach przeciwko nieuczciwym dłużnikom. [Więcej >>>]

Wniosek o egzekucję w EPU

O Elektronicznym Postępowaniu Upominawczym (EPU) napisano już wiele. Sam nie należę do fanów tego rozwiązania. Korzystam jednak z niego w sprawach o niewielkie roszczenia, zwłaszcza dla klientów masowo sprzedających swoje towary czy usługi. Dlaczego?

Przede wszystkim dlatego, że nie trzeba ruszać się z kancelarii żeby złożyć pozew. Nie trzeba kserować, poświadczać, robić opłaty skarbowej, wysyłać poczty. Informacja o nakazie przychodzi pocztą elektroniczną (przeważnie). Digitalizacja procedury na 100%. Są oczywiście „schody” przy nadaniu nakazowi klauzuli wykonalności, ale jak przyjdzie już ten moment, to złożenie wniosku egzekucyjnego to sama przyjemność.

Serio!

Po wybraniu opcji „złożenie wniosku egzekucyjnego” dla dowolnej ilości prawomocnych nakazów otwiera się poniższe okno. Pierwszy krok to wybór komornika – lista rozwija się sama po kliknięciu na okno wyboru. Strony definiują się same (te dane usunąłem). Trzeba tylko podać numer rachunku bankowego wierzyciela. Następnie wskazać poszczególne sposoby egzekucji, w razie potrzeby je definiując: adres nieruchomości, dane samochodu, konto do zajęcia, miejsce zatrudnienia. W systemie EPU wygląda to tak:

 

W dalszej kolejności system „podstawia” do treści wniosku kwoty wraz z odsetkami, które mają być skierowane do komornika. Zaznacza się opcję przyznania i egzekucji koszów zastępstwa procesowego oraz można od razu zlecić poszukiwanie majątku. A gdy jest taka potrzeba to od razu można złożyć oświadczenie o wyborze komornika z art. 8 ust. 5 ustawy o komornikach.

 

Ważne jest też pole „informacje dodatkowe”. Tam należy wpisać jak najwięcej danych o dłużniku, np. NIP dla osoby fizycznej (EPU identyfikuje przez PESEL) czy imiona rodziców.

Potem tylko podpisanie w trybie podpisu elektronicznego i po dwóch dniach wniosek jest u komornika. I to wszystko zza biurka.

Komornik wszczyna już normalne postępowanie: czyli na piśmie zawiadamia strony i dalej idzie już „tradycyjnie”.

Ale to nic – przecież połowa pracy to samo klikanie!

 

{ 59 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Lech Październik 25, 2011 o 11:29

Skąd te 2 dni na dojście wniosku do komornika?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Październik 25, 2011 o 11:43

@Lechu, z praktyki. Komornicy mówią, że info o złożeniu wniosku dostają właśnie po około 2 dniach.

Odpowiedz

Lech Październik 25, 2011 o 14:26

Ale jak dostają? Pocztą, czy mailem? Nie interesowałem się tym nigdy, ale wiem o przynajmniej 2 komornikach, którzy dostają wnioski mailem „niezwłocznie” (inna sprawa, „kiedy będzie osoba, która taki mail odczyta” 🙂 )

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Październik 25, 2011 o 16:23

@Lechu, o wniosku egzekucyjnym dowiadują się po zalogowaniu do systemu e-sądu. W przeciwieństwie do pełnomocników nie otrzymują emaili z powiadomieniem (a te emaile i tak przychodzą w kratkę). A przynajmniej ci „moi” nie dostają. Teoretycznie system od razu powinien odnotować złożenie wniosku (po jego e-podpisaniu). W praktyce są niewielkie opóźnienia. Jeżeli zaś komornik co kilka dni sprawdza system, to co kilka dni dowiaduje się o wniosku.

Odpowiedz

Łukasz Sierpień 24, 2012 o 10:47

można pozwać kogoś w epu nie mając jego peselu, prawda? przepis mówi jedynie że niezbędne jest podanie peselu powoda

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Sierpień 24, 2012 o 17:33

@Łukasz, oczywiście.

Odpowiedz

Lukasz Wrzesień 27, 2012 o 13:37

jeśli sąd w epu nie stwierdził podstaw do wydania nakazu zapłaty i przekazał sprawę do sądu właściwości ogólnej to sąd ten może wzywać do uzupełnienia opłaty od pozwu?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 27, 2012 o 13:39

@Lukasz, nawet musi.

Odpowiedz

Lukasz Wrzesień 27, 2012 o 14:10

zapytałem bo znajomy mówił mi, że wyczytał gdzieś, że z uzasadnienia do projektu nowelizacji dotyczącej epu wynikało, że nie będzie się wzywać do uzupełnienia oraz że sąd wzywa do uzupełnienia braków formalnych a nie fiskalnych… ale wydawało mi się to dość mocno wątpliwe 🙂

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 27, 2012 o 14:48

@Lukasz, bark fiskalny to brak opłaty skarbowej, a nie sądowej.

Odpowiedz

Przemek || http://egzekucyjne.blogspot.com - blog o postępowaniu egzekucyjnym Wrzesień 27, 2012 o 19:42

@Karol, musi? Ale tylko przy braku podstaw, czy przy sprzeciwie też? Mi jakoś m.st. Warszawa nie wzywa 🙂

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 27, 2012 o 19:59

@Przemek, przy sprzeciwie nie. Ale tak właśnie myślę i wychodzi mi z tego, że przy sprzeciwie też nie powinno być uzupełnienia – dopiero w orzeczeniu kończącym sprawę. To wynika z zasady pełnej kontynuacji procesu.

Odpowiedz

Przemek || http://egzekucyjne.blogspot.com - blog o postępowaniu egzekucyjnym Wrzesień 27, 2012 o 22:36

@Karol, właśnie ja się nie spotkałem z praktyką wzywania do uzupełnienia. Chociaż nie powiem, żeby moje doświadczenie z EPU było szczególnie szerokie.

A tak zbaczając z tematu: czy ktoś z P.T. komentujących orientuje się mniej więcej jak wychodzić średnio czekanie na klauzulę w W-wie Mokotowie? W warszawskich sądach sporo już robiłem, ale jakoś Mokotów omijałem (nie licząc występowania w charakterze pozwanego w „prywatnej” sprawie), a teraz od wniosku w poniedziałek mijają 3 tygodnie i nie wiem, czy już się upominać w sekretariacie, czy jeszcze nie.

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 28, 2012 o 07:46

@Przemek, trzy tygodnie to chyba nigdzie nie jest dość czasu 🙂

Odpowiedz

łukasz Wrzesień 28, 2012 o 08:15

mi ostatnio w 6 przypadkach sprawa przeszła do sądu właściwości ogólnej z powodu braku podstaw do wydania nakazu w epu. w dwóch sprawach wezwano do uiszczenia uzupełniającej opłaty w czterech nie wezwano

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 28, 2012 o 09:27

@Łukasz, rzeczywiście ostatnio widzę tendencję do stwierdzania braku podstaw.

Odpowiedz

Marcin Październik 8, 2012 o 09:50

a w przypadku przekazania sprawy z epu do sądu właściwości ogólnej, dołączając pełnomocnictwo, opłatę skarbową trzeba uiścić, tak?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Październik 8, 2012 o 11:32

@Marcin, tak, bo składasz do akt.

Odpowiedz

Marcin Październik 8, 2012 o 12:28

zapomniałem jeszcze o jedno zapytać. Jeśli przekazanie do sądu właściwości ogólnej było spowodowane wniesieniem sprzeciwu przez pozwanego, a w wezwaniu zostałem jedynie zobowiązany do przedłożenia pozwu, załączników i pełnomocnictwa to mam też od razu odpowiadać na ten sprzeciw czy zgodnie z wezwaniem przedłożyć pozew a dopiero w dalszej fazie postępowania zostane wezwany do ustosunkowania się do sprzeciwu pozwanego? dziękuję

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Październik 8, 2012 o 14:23

@Marcin, to nieco wykracza poza treść wpisu. Co do zasady dalsze działanie odbywa się wg przepisów ogólnych, a więc to zależy od tego, czy pozew był po czy przed 3 maa. Jeżeli po, to najpierw kwestie formalne się wyjaśnia (uzupełnienie pozwu i potem sprzeciwu). A potem może być zarządzenie o kolejności pism, co co możesz wnosić.

Odpowiedz

Daria Grudzień 20, 2012 o 10:25

Składałam pozew przeciwko osobie X, u którego stwierdzono „Brak podstawi do wydania nakazu”. Złe odsetki. Złożyłam zatem skargę – bo tylko taką miałam możliwość- w której wszystko poprawnie przedstawiłam. Następnie stwierdziłam, że wolę cofnąć pozew niż czekać na rozpatrzenie skargi, więc kilka dni po jej złożeniu wycofałam pozew. Rozumiem, że w tym przypadku będzie rozpatrywany wyłącznie ceofnięcie pozwu?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Grudzień 20, 2012 o 10:29

@Daria, tak, sąd umorzy postępowanie na skutek cofnięcia i bardzo się ucieszy 🙂

Odpowiedz

Daria Grudzień 20, 2012 o 10:40

Nie ucieszy się, bo ja nie odpuszczę. Przeczytałam gdzieś, że cofnięcie pozwu i złożenie go jeszcze raz trwać będzie krócej niż rozpatrywanie skargi, it’s true?
PS. Fajny blog! 😀

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Grudzień 20, 2012 o 11:30

@Daria, o zależy, ale co do zasady tak… Dzięki 🙂

Odpowiedz

Kamil Luty 10, 2013 o 18:49

Nie rozumiem czemu musi wzywać do uzupełnienia opłaty ;x. Wg mnie nie powinien.

Odpowiedz

DrogaDoWłasnegoM Marzec 8, 2013 o 20:48

Jakiego komornika powinniśmy wybrać z listy w EPU?
Najbliższego względem miejsca zamieszkania pozwanego?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Marzec 9, 2013 o 11:55

@Droga, niestety to jest problem nie tylko EPU ale każdej sprawy. Jakiego komornika wybrać? Dobrego. A który to? T i właśnie jest dylemat. Jeżeli dług jest niski i sprawa prosta to wybierz tego najbliższego. Ale jak trzeba zrobić coś nietypowego, to warto się zastanowić…

Odpowiedz

Przemek | http://egzekucyjne.blogspot.com Marzec 9, 2013 o 16:12

@Droga…: do dowolnego, jednakże najtaniej (pod względem zaliczki) będzie do któregoś z komorników działających przy sądzie właściwym dla dłużnika. Jeśli przy tym sądzie jest więcej niż jeden komornik, nie ma znaczenia do którego z nich.

Odpowiedz

lukasz Kwiecień 23, 2013 o 14:52

Z jakim rygorem spotkał się Pan przy wezwaniu sądu do wskazania aktualnego adresu pozwanego? Sprawa została przekazana z epu do sądu własciwości ogólnej z uwagi na błędny adres pozwanego. Teraz sąd wzywa do uzupełnienia braków pozwu w terminie dwutygodniowym pod rygorem umorzenia (co mnie nie dziwi ) ale też pod rygorem umorzenia wzywa do wskazania aktualnego adresu pozwanego.. Czy Pana zdaniem słusznie? Bo z tego co mi wiadomo, brakiem formalnym jest niewskazanie adresu a nie wskazanie nieaktualnego. Dlatego sąd powinien chyba wzywac pod rygorem zawieszenia jeśli chodzi o ten adres..

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Kwiecień 23, 2013 o 19:51

lukasz, oczywiście, że powinno być pod rygorem zawieszenia. Ale z doświadczenia wiem, że sędziowie pod rygorem najdalej idącym – tu umorzenie – wzywają już o wszystko.

Odpowiedz

łukasz Kwiecień 23, 2013 o 19:58

a próbował Pan kiedyś w takiej sytuacji pisać zażalenie na umorzenie i zostało ono uwzględnione?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Kwiecień 23, 2013 o 20:00

łukasz, a po co? wyznaję zasadę ekonomii procesowej… i jak już nie daję rady to wnoszę o zawieszenie…

Odpowiedz

łukasz Kwiecień 23, 2013 o 20:10

bo może uda mi się ustalić mi się aktualny adres w najbliższym czasie i postępowanie będzie kontynuowane. a jak zostanie umorzone to trzeba będzie wnieść nowy pozew, znowu opłata od pozwu..

Karol Sienkiewicz Kwiecień 23, 2013 o 20:11

łukasz, opłatę są powinien zwrócić.

łukasz Kwiecień 23, 2013 o 20:25

hmm czyli analogiczne stosowanie przepisu, który przewiduje zwrot z urzędu całej uiszczonej opłaty od pisma zwróconego wskutek braków formalnych..?
dziękuje za informacje

Anna Wrzesień 3, 2013 o 17:00

Czy składając wniosek do komornika w EPU otrzymuje się jakieś potwierdzenie lub czy jest możliwość weryfikacji prawidłowości procesu? Złożyłam wniosek, ale nie wiem czy prawidłowo się wszystko zapisało, a nigdzie nie widzę żeby ten wniosek się zapisał.

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 3, 2013 o 17:13

Anna, w ogóle zarzuciłem EPU. Jest mniej wydajne niż sąd „tradycyjny”. Z tego co pamiętam chyba nie można tego ustalić, trzeba zadzwonić do komornika.

Odpowiedz

gosa Październik 19, 2015 o 13:45

Tak, w zakladce „moje nakzy” masz rubryke „ilość wniosków egz” i tam to widać

Odpowiedz

Maciek Październik 4, 2013 o 09:08

Czy w przypadku gdy wniosek egzekucyjny jest składany elektronicznie poprzez EPU, komornik powinien wzywać o papierową wersję pełnomocnictwa, a jeżeli tak, to czy zasadna jest opłata skarbowa od pełnomocnictwa

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Październik 4, 2013 o 09:53

Maciek. teoretycznie tak. Praktyka jest natomiast przeróżna. Sąd komornicy, którzy wzywają o pełnomocnictwo, ale nie o opłatę.

Odpowiedz

Prawnik na macierzyńskim Luty 22, 2014 o 22:36

Witam, bardzo przydatny blog 😉 Mam wrażenie, że przepisy prawa chronią dłużników zdecydowanie bardziej niz interesy wierzycieli, więc tym bardziej popieram inicjatywę.
Piszę, ponieważ mam pewną zagwozdkę. Szukam na nią odp., ale nigdzie tu nie znajduje. Ponieważ widzę, że pan mecenas obeznany w „e-potworku”, pozwolę się poradzić, byc może miał pan już kiedyś podobny problem.
E-sąd wydał nakaz zapłaty, który to nakaz następnie upadł, bo dłużnik się ukrywa, nie jest nigdzie zameldowany i nakaz nie mógł być doręczony. W zw. z tym e sąd przekazał moją sprawę wg właściwości ogólnej. Tymczasem już w e-pozwie pisałam o tym, iż w razie czego to chciałabym pójść wg właściwości z art. 34 kpc -co pozwoliłoby mi prowadzić proces w miejscu zamieszkania powoda i tam gdzie faktycznie umowa była zawarta, a nie w miejscu mieszkania pozwanego, które nawet nie jest aktualne. W chwili obecnej biegnie mi już termin na wezwanie od sądu wg miejsca zamieszkania pozwanego do wniesienia pozwu w zwykłej pisemnej formie. Zastanawiam się co robić żeby jednak sprawę przekierować. Wnosisić o przekazania wg art. 34 kpc tak jak wskazywałam w pozwie? Jest na to jakiś tryb? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odpowiedz

Prawnik na macierzyńskim Luty 22, 2014 o 22:50

Już chyba znalazłam odp. w komentarzu sędzi Manowskiej do art. Art. 505[33]. § 1. W przypadku braku podstaw do wydania nakazu zapłaty sąd przekazuje sprawę do sądu według właściwości ogólnej.
§ 2. Postanowienie o przekazaniu sprawy doręcza się tylko powodowi.
„1. Przez sąd właściwości ogólnej należy rozumieć nie tylko właściwość miejscową ogólną, ale również właściwość rzeczową i funkcjonalną. E-sąd może przekazać sprawę jedynie sądowi według właściwości ogólnej (miejsce zamieszkania bądź siedziba pozwanego). Oznacza to, że wnosząc pozew w EPU, powód rezygnuje z możliwości skorzystania z właściwości rzeczowej przemiennej. Oznacza to również wyłączenie właściwości miejscowej wyłącznej w tych rzadkich przypadkach, w których miałaby ona zastosowanie (np. o zapłatę z tytułu zachowku, zapisu – art. 39, o zapłatę ze stosunku członkostwa w spółdzielni, spółce lub stowarzyszeniu – art. 40). ”

To jakieś straszne niedopatrzenie ustawodawcy, wychodzi na to, że wnosząc pozew do e sadu pozbawiłam się mozliwości właściwosci przemiennej.
Ale jesli dobrze rozumiem, to pozwany – idac tropem art 505 [36] kpc – mógłby już ogólną kwestionować. To jest chyba kolejny raz, kiedy wierzyciel dostaje od ustawodawcy „po tyłku”. Przepraszam za wyrazenie. W tej sytuacji zastanawiam się, czy nie dopuścić do umorzenia postępwania i wniseść sprawę jescze raz, tym razem w tradycyjnym sądzie wg. właściwości z 34 kpc.
Ręce mi opadły ;(

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Luty 23, 2014 o 12:51

A prawnik nadal na macierzyńskim? 🙂
Kwestia braku możliwości wyboru właściwości sądu po wniesieniu sprzeciwu do e-sądu istotnie jest mankamentem EPU, jednak jest to wg mnie zabieg celowy. Chodziło chyba o ot, że EPU miało być dla spraw niespornych, oczywistych ale masowych. Skoro więc powód decyduje się na dochodzenie roszczeń w tym trybie a pozwany jednak kwestionuje, to niech pozwany nie ponosi kosztów dojazdów do sądu innego, niż właściwy ogólnie. Z tej zresztą przyczyny hurtownicy podają jakieś stare adres, a jak jest sprzeciw to oddają sprawę walkowerem. Czytałem, że był pomysł na zmianę tych przepisów i dopuszczenie właściwości przemiennej, ale na razie nic z tego nie wyszło. Pozostaje zatem tradycyjne postępowanie…

Odpowiedz

Prawnik na macierzyńskim Luty 23, 2014 o 21:39

Dzięki za odpowiedź. Myślę, że wprowadzenie możliwości kierowania postępowania wg właściwości przemiennej byłoby krokiem w dobrą stronę. Czekam z niecierpliwością. Póki coto postępowanie też oddam walkowerem. Poczekam aż mi sąd umorzy i wniosę wg przemienej.
pozdrawiam
ps. Prawnik na macierzyńskim już dawno na macierzyńskim nie jest, tylko nazwa przylgnęła 😉

Odpowiedz

Katarzyna Maj 7, 2014 o 15:23

A czy są jakieś koszty komornicze, które musimy ponieść na początek?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Maj 7, 2014 o 16:18

Katarzyna, tak, komornik wezwie o zaliczkę.

Odpowiedz

Katarzyna Maj 8, 2014 o 08:21

A jaka to jest kwota? procentowo się liczy?
Czyli nawet jeśli komornikowi nie uda się odzyskać należności (jest to spółka z o.o. i chyba już nie mają żadnego majątku, więc będzie ciężko) ja zapłacę za jego postępowanie?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odpowiedz

Katarzyna Maj 8, 2014 o 08:22

A jaka to jest kwota? procentowo się liczy?
Czyli nawet jeśli komornikowi nie uda się odzyskać należności (jest to spółka z o.o. i chyba już nie mają żadnego majątku, więc będzie ciężko) ja zapłacę za jego postępowanie?

Odpowiedz

Katarzyna Maj 8, 2014 o 08:27

Już znalazłam odpowiedź w innym Pana wątku. Szkoda tylko, że niekorzystną dla mnie 🙁
Dziękuję i pozdrawiam

Odpowiedz

Michał Październik 9, 2014 o 15:53

Wszystko fajnie, ale co zrobić, gdy mamy już tytuł wykonawczy, wybraliśmy komornika i prowadzimy postępowanie egzekucyjne, tyle, że wybraliśmy komornika który nie jest właściwy według kpc, a więc jest to komornik z wyboru. W trakcie postępowania egzekucyjnego okazuje się , że dłużnik posiada nieruchomość. Niestety w przypadku egzekucji z nieruchomości właściwy jest komornik miejsca jej położenia, a nasz wybrany komornik jest z innego miasta. Co w takiej sytuacji zrobić ? Najprościej złożyć do e-sądu wniosek o wydanie dodatkowego tytułu wykonawczego dot. prowadzenia z nieruchomości dłużnika (art. 793 kpc). Czy e-sąd wyda taki dodatkowy tytuł wykonawczy ??? Miał Pan do czynienia z czymś takim ??? A może lepiej poprosić obecnego komornika o przekazanie egzekucji komornikowi miejsca położenia nieruchomości ???

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Październik 9, 2014 o 17:18

Michał, można przekazać, jeżeli nieruchomość to jedyne mienie dłużnika, albo zdobyć nowy tytuł, jeżeli jest jeszcze coś innego. Przeszukaj blog, o wydawaniu tytułów przez e-sąd już było.

Odpowiedz

Łukasz Grudzień 2, 2014 o 21:48

Czy po podpisaniu wniosku egzekucyjnego mamy do niego jakiś dostęp, nie mogę tego nigdzie znaleźć.

Odpowiedz

Ania Październik 2, 2015 o 13:10

A jeżeli komornik wyda postanowienie o umorzeniu egzekucji z powodu jej bezskuteczności to co dzieje się wtedy? Nie mamy tytułu wykonawczego „w ręku”, bo tytuł wykonawczy jest w systemie EPU. W niosek o wszczęcie egzekucji został oczywiście złożony w EPU, natomiast klient żąda zwrotu tytułu, którego de facto nie mamy. Jeżeli wydrukujemy go z EPU to nie będzie on oryginałem, którego żąda komornik w przypadku ponownego złożenia wniosku o wszczęcie egzekucji.

Bd wdzięczna za odp.

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Październik 2, 2015 o 13:44

Ania, ja bym wystąpił do tego pierwszego, który umorzył, o wydanie tego tytułu.

Odpowiedz

Paweł Październik 3, 2015 o 16:45

Anno Jeżeli otrzymałaś od Komornika postanowienie o umorzeniu z uwagi na bezskuteczność, Komornik odnotowuje ten fakt w epu a ty możesz złożyć ponownie wniosek po jakimś czasie do Komornika z wydrukiem tytułu a Komoronik przy wszczęciu odnotuje fakt ponownego wszczęcia w systemie. Tytuł elektroniczny jest tylko w systemie a Komornik przy wszczęciu egzekucji potwierdza że taki tytuł istnieje. Chyba czegoś nie pomyliłem Pozdrawiam

Odpowiedz

Anna Luty 22, 2016 o 14:57

Witam,
Mam pytanie, czy składając pozew w EPU można od razu wnioskować o zwrot kosztów postępowania egzekucyjnego? Czy to dopiero na etapie składania wniosku o egzekucję?
Z góry dziękuję.

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Luty 22, 2016 o 15:28

Anna, oczywiście dopiero na etapie egzekucji.

Odpowiedz

Anna Luty 22, 2016 o 15:55

Dziękuję za odpowiedź. Proszę o doprecyzowanie. Czy na etapie składania wniosku egzekucyjnego muszę określić te koszty? Jeśli tak to w jaki sposób racjonalnie je określić? Chyba że komornik je określa, a ja wnoszę o ich zwrot dopiero po wyegzekwowaniu zapłaty od dłużnika?

Odpowiedz

Agnieszka Lipiec 26, 2016 o 13:22

Witam, przestudiowałam komentarze ale wydaje mi się, że nie znalazłam odpowiedzi na moje pytanie.
Za pośrednictwem EPU złożyłam wniosek o wydanie nakazu zapłaty przeciwko mojemu dłużnikowi. Nakaz zapłaty został wydany w kwietniu 2016 roku, na nakazie mam informację o dostarczeniu zastępczym z maja 2016 i pytanie co dalej? Nie posiadam jeszcze numeru tytułu wykonawczego, pole daty klauzuli też jest puste i nie wiem co to dla mnie oznacza? Jak długo mogę czekać na klauzulę wykonalności? Kiedy będę mogła oddać sprawę do komornika, skoro od maja wiadomo, że dłużnik nie odebrał korespondencji?

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: