Zmiana komornika w toku egzekucji

W praktyce postępowania egzekucyjnego może dojść do sytuacji, że zechcesz zmienić komornika.

Z różnych powodów. Bo za daleko, bo nie odbiera telefonów czy źle prowadzi egzekucję (w Twojej ocenie). Ktoś z Was zadał nawet niedawno takie pytanie na blogu.

Pytanie brzmiało Ani: „jeżeli wierzyciel chce zmienić komornika, to musi najpierw żądać (…) umorzenia postępowania przed tym komornikiem, który prowadzi egzekucję i pójść z tytułem wykonawczym od niego otrzymanym do innego komornika?”.

Taki tryb jest oczywiście możliwy, ale dramat dla wierzyciela. Umorzenie powoduje nie tylko konieczność ponownego poniesienia kosztów, ale również konieczność zwrotu kosztów przyznanego zastępstwa. Pisałem już o niedawnej uchwale Sądu Najwyższego w tej sprawie.

OK, zatem umorzenie mówimy zdecydowane NIE. Jak zatem zmienić komornika?

Każdy wniosek o wszczęcie egzekucji możesz skierować do dowolnego komornika (jedynym wyjątkiem jest egzekucja z nieruchomości). Wraz z wejściem w życie nowelizacji ustawy o komornikach sądowych i egzekucji zostały zniesione tzw. rewiry komornicze. Od 28 grudnia 2007 r. w jednym dawnym rewirze na obszarze właściwości danego sądu rejonowego może działać kilku komorników.

Jednak gdy już w toku egzekucji np. Twoje niezadowolenie rośnie z powodu sposobu, w jaki komornik ją prowadzi, nie musisz pozostać bierny – możliwość zmiany komornika daje art. 8 ust. 13 ustawy o komornikach sądowych i egzekucji:

Komornik, za zgodą wierzyciela, może przekazać całość lub część sprawy egzekucyjnej innemu komornikowi, jeżeli ten wyrazi na to zgodę.

Potrzebna jest zatem „zgoda” zarówno wierzyciela, jak i nowego komornika. Swoją „zgodę” wierzyciel wyraża oczywiście wnioskując do aktualnego komornika o przekazanie sprawy do innego komornika. Z komornikiem przyjmującym (ale takim spoza rewiru, czyli Sądu Rejonowego) warto natomiast uzgodnić czy może przyjąć sprawę. Może się bowiem okazać, że ma zaległości i przyjąć sprawy mu po prostu nie wolno.

Przekazanie następuje w formie postanowienia. Postanowienie jest zaskarżalne, zaś jego uprawomocnienie skutkuje koniecznością zwrócenia wierzycielowi (w ciągu 7 dni) przez komornika niewykorzystanej części zaliczki.

Wynika z tego, że nie jesteś skazany na komornika już do końca sprawy. Jeżeli uważasz, że inny komornik poprowadzi egzekucję lepiej, złóż wniosek o przekazanie mu sprawy.

Pamiętaj tylko, że lepsze bywa wrogiem dobrego.

{ 75 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Lech Wrzesień 6, 2013 o 12:05

„Komornik może przekazać” – czy zatem on sam może się nie zgodzić na przeniesienie sprawy do „kolegi”?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 6, 2013 o 20:50

Lech, IMHO komornik jest związany wnioskiem wierzyciela.

Odpowiedz

bickie87 Maj 19, 2016 o 12:33

IMHO, Komornik nie ma obowiązku przekazania sprawy na wniosek wierzyciela

Odpowiedz

Krzysztof Wrzesień 6, 2013 o 15:12

A co z kosztami egzekucji u obecnego komornika?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 6, 2013 o 20:45

Krzysztof, jakimi kosztami? Niewykorzystaną zaliczkę się zwraca, o czym pisałem.

Odpowiedz

Krzysztof Wrzesień 7, 2013 o 02:20

Jak np. Zaliczka nie wystarczyła na korespondencję? To pewnie wierzyciel jest wzywany do uregulowania należności.

Odpowiedz

Aga Wrzesień 6, 2013 o 20:51

Pytanie było od Agi:) Też mnie ciekawi to, co Lecha, czyli czy to jest uznaniowa decyzja komornika? Czy może nam odmówić?

Odpowiedz

Aga Wrzesień 6, 2013 o 20:52

O już jest odp. Dzięki.

Odpowiedz

Windykator Wrzesień 8, 2013 o 12:16

Zmiana komornika to zwykle strata czasu.

Odpowiedz

Krzysztof Wrzesień 13, 2013 o 01:30

A co sie dzieje z zajeciami np. rachunku bankowego dokonanymi przez tego pierwszego komornika, po przeniesieniu?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 13, 2013 o 08:48

Nie ma umorzenia, a zatem pozostają w mocy.

Odpowiedz

Krzysztof Wrzesień 13, 2013 o 22:32

A jak sie ma sprawa z poszukiwaniem majatku? Powiedzmy komornk pierwszy (1) pobral zaliczke, potem wierzyciel przenosi sprawe do komornka numer (2), wnosi np. o ponowne sprawdzenie w ZUS czy dluznik gdzies pracuje (zaliczke na ZUS oczywiscie oplaca)- pytanie tylko, czy znowu wnosi sie wtedy oplate stala za samo zlecenie poszukiwania czy nie?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 15, 2013 o 11:31

Krzysztof, oczywiście, że za poszukiwanie płac się raz jeszcze. To przecież jest wynagrodzenie dla konkretnego komornika.

Odpowiedz

Krzysztof Wrzesień 18, 2013 o 15:42

Karol, dzieki za informacje 🙂

Krzysztof Wrzesień 21, 2013 o 15:13

Karol, a czy zmieniales juz w ten sposob Komornika? Co jesli komornik nie wyda postanownienia o przekazaniu, lub wyda postanowienie odmowne?

Karol Sienkiewicz Wrzesień 22, 2013 o 12:33

Krzysztof, zmieniałem wielokrotnie i nigdy nie miałem z tym problemu.

Odpowiedz

Agnieszka Wrzesień 28, 2013 o 10:07

A jak ma wyglądać takie pismo o przeniesienie sprawy do innego komornika?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 29, 2013 o 11:06

Agnieszka, bardzo prosto: wnoszę o przekazanie sprawy do…. I tyle wystarczy.

Odpowiedz

Krzysztof Wrzesień 29, 2013 o 22:52

Karol, a technicznie, ten nowy komornik informuje np. Bank czy zaklad pracy dluznka, o tym, ze przejmuje egzekucje, zajecie nadal jest utrzymane, ale zeby przekazywal na jego konto teraz wszystkie kwoty? Czy musze sam o to zawnioskowac u nowego komornika, czy zrobi to sam z automatu?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 30, 2013 o 08:46

Komornik robi to z automatu.

Odpowiedz

Krzysztof Wrzesień 30, 2013 o 12:31

Karol, dzieki za odpowiedz. W innych tematach kilka razy pisales, ze zamierzasz poruszyc na blogu temat trzeciodluznkow, i sytuacji w ktorych nie reaguja oni na zajecia wierzytelnosci, czy mozemy sie spodziewac takiego wpisu?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 30, 2013 o 12:32

Krzysztof, mam to w pamięci, ale szukam natchnienia 🙂

Odpowiedz

Krzysztof Wrzesień 30, 2013 o 13:35

Mysle, ze jest to temat interesujacy dla wielu wierzycieli, szczegolnie w kontekscie odpowiedzialnosci odszkodowawczej i uprawnien wierzyciela do pozyskania wyjasnien od takiego podmiotu.

Odpowiedz

Lech Wrzesień 30, 2013 o 13:38

Ja też jestem w tej rzeszy czekających na taki wpis 🙂

Odpowiedz

Krzysztof Październik 6, 2013 o 23:57

A czy może poruszałeś kiedyś na blogu temat odpowiedzialności banku w stosunku do wierzyciela, gdy bank ignoruje polecenie zajęcia rachunku?

Przemek Październik 30, 2013 o 21:47

Panie Karolu, mam taki problem, złożyłem do komornika nakaz zapł. z klauzulą wykonalności na małżeństwo (komornik jest ich właściwym miejscowo komornikiem), wczoraj w sekretariacie oznajmiono mi, że na emeryturach jest jeszcze dwóch innych komorników i ZUS nie wypłaca środków komornikowi tylko trzyma je na koncie depozytowym dopóki tamci komornicy nie przekażą dokumentów do tego gdzie złożyłem wniosek o egzekucję. Podobno na dokumenty czekają OD LUTEGO 2013!!! Mało tego, jeden z komorników, który ma przekazać te dokumenty ma siedzibę na tym samym korytarzu co mój. Na moje pytanie dlaczego tego jeszcze nie zrobili i dlaczego to tak długo tra, Pani odpowiedziała mi: „No widzi Pan, tak to długo trwa, nic na to nie poradzimy jeśli jeszcze komornicy nie przekazali akt”. Czy ja jako jeden z wierzycieli mogę jakoś sprawę przyspieszyć przekazania tych dokumentów do mojego komornika właściwego miejscowo? Bo okazuje się, żę przekazanie akt będzie trwało jeszcze rok i wierzyciele nie będą otrzymywać pieniędzy. Co Pan radzi z tym zrobić? Miałem wrażenie jakby ich nic nie obchodziło,że to tak dlugo trwa.

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Październik 31, 2013 o 11:02

Przemek, zbieg egzekucji to prawdziwa zmora. Nie znam sprawy, ale sugeruję zwrócenie się na piśmie o wyjaśnienie ewentualnie skargę do samorządu lub do prezesa sądu. Czasami to działa, chociaż wolę rozmowę z komornikiem.

Odpowiedz

Przemek Październik 31, 2013 o 19:45

Właśnie dziś dowiedziałem się innych rewelacji, dzwoniłem do tych komornikow, którzy nie przekazują dokumentow do komornika właściwego miejscowo i tu powiedziano mi,że nie przekażą ich do momentu,kiedy nie dostaną z ZUS-u informacji o zbiegu egzekucji. Niby to ZUS wstrzymuje procedurę. Jedno mówią co innego , inni co innego.

Odpowiedz

Katarzyna Kwiecień 4, 2014 o 11:29

Witam,
jak „technicznie” wygląda zmiana komornika w toku egzekucji? Czy należy napisać wniosek o przekazanie egzekucji do innego komornika? A co w sytuacji gdy obecna egzekucja jest w pewnym stopniu skuteczna np. nastąpiło zajęcie świadczeń emerytalnych, a wierzyciel mimo chce zmienić komornika licząc, że inny komornik przeprowadzi egzekucje skuteczniej.
Z góry dziękuję za odpowiedź

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Kwiecień 4, 2014 o 11:33

Należy napisać wniosek.

Odpowiedz

Kordian Ostajewski Maj 9, 2014 o 22:03

Zgadzam się, że procedura przekazania sprawy to zmora, także nasza – komorników. Sprawę skomplikowały też przepisy rządzące tą procedurą. Powodują one znaczne obciążenie komorników. Wg. mnie lepsza sytuacja byłaby wtedy, gdyby zawsze właściwy był ten, który wcześniej wszczął egzekucję, bez uzależniania tego od właściwości miejscowej. Liczba przekazań spadłaby. Nastąpiłoby przyspieszenie przekazań pozostałych spraw. Ale musimy radzić sobie w aktualnym stanie prawnym.
Gdy procedura się przedłuża zawsze polecam rozmowę z komornikiem (nie pracownikiem sekretariatu). Proszę mi wierzyć, że nam też zależy.

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Maj 10, 2014 o 14:48

Kordian, wiem, że komornikom zależy, ale wiem też, że nie wszystkim.

Odpowiedz

Michał Maj 22, 2014 o 11:24

Ciekawe – nie bierzecie pod uwagę kluczowego stwierdzenia: „może przekazać innemu komornikowi, jeżeli ten WYRAZI na to ZGODĘ”. Mało prawdopodobne, żeby komornikowi zależało na przyjęciu „rozgrzebanej” sprawy, w której inny komornik nic nie zdziałał – z mojej praktyki wynika, że komornicy chętnie korzystają z możliwości odmowy przyjęcia takich akt. Wyjątek to sytuacje, w których znają dłużnika i wiedzą, ze jest szansa na skuteczne wyegzekwowanie roszczenia.

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Maj 22, 2014 o 11:27

Michał, albo sytuacje, gdy pełnomocnikowi wierzyciela się nie odmawia.

Odpowiedz

Martyna Czerwiec 12, 2014 o 11:36

Witam,
Mam taką sytuację:
Komornik, którego wyznaczyłam do kierowania sprawą chce umorzyć egzekucję ponieważ jako wierzyciel nie wskazałam mienia z którego może być prowadzona egzekucja. Czy taka sytuacja jest możliwa? Czy ten komornik mnie chce po prostu spławić? I czy w takiej sytuacji mogę zmienić komornika?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odpowiedz

Andrzej Czerwiec 17, 2014 o 08:31

Panie Karolu,

Złożyłem wniosek o egzekucję do komornika, wpłaciłem zaliczkę. Komornik szukał majątku i ustalił, że dłużnik ma zajętą rentę przez innego komornika oraz ten sam komornik zajął jego nieruchomość. Zaproponował mi złożenie wniosku o przeniesienie egzekucji do tamtego komornika i przyłączenie się do egzekucji z tamtej nieruchomości.
Czy komornik sam z siebie nie może przekazać sprawy i musi przekazanie odbyć się na wniosek wierzyciela?
Czy jeżeli w ramach przekazania sprawy wskazuję konkretne źródło prowadzenia egzekucji to muszę płacic jeszcze raz zaliczkę nowemu komornikowi? Za poszukiwanie majątku zapłaciłem juz poprzedniemu i go znam.
Bardzo proszę o odpowiedź.

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Czerwiec 17, 2014 o 08:37

Andrzej, ja bym raczej przekazał. Właściwość co do nieruchomości jest wyłączna a do tego za chwilę będzie zbieg egzekucji i nie wiadomo ile potrwa rozstrzyganie przez sąd (komornik sam nie może oddać sprawy).

Odpowiedz

kam Czerwiec 17, 2014 o 11:15

zbiegu między komornikami???

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Czerwiec 17, 2014 o 11:17

kam, jak jeden zajął rentę i drugi też będzie chciał ją zająć to wystąpi zbieg egzekucji do tej renty…

Odpowiedz

Rafał Lipiec 7, 2014 o 14:52

A co w sytuacji, gdy chciałbym zmienić komornika, który dostał sprawę z powodu zbiegu kilku postępowań? Czy najpierw konieczne byłoby uchylenie zajęcia tych składników majątku dłużnika, co do których był zbieg egzekucji?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Lipiec 7, 2014 o 15:23

Rafał, jak dostał po zbiegu to jak chcesz go zmienić? Przecież znowu będzie zbieg.

Odpowiedz

Rafał Lipiec 7, 2014 o 15:33

Karol, no właśnie chodzi mi o to, żeby tego zbiegu nie było. Znalazłem majątek dłużnika, który nie jest zajęty, ale nie chcę go wskazywać temu komornikowi, bo prowadzi sprawy dla jeszcze kilku innych wierzycieli, w tym ZUS, i na pewno ściągnięte pieniądze podzieli między nich. Chodzi mi o to, żeby egzekucja z tych składników majątku, które znalazłem była prowadzona tylko dla mojego Klienta. A na egzekucji z zajętego przez niego majątku mi nie zależy, ponieważ i tak jest bezskuteczna.

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Lipiec 7, 2014 o 16:32

Rafał, brawo, właśnie o to chodzi. Sugeruję najpierw ustalić tryb z tym „nowym”. Ja bym jednak zrobił tak, żeby uchylić zajęcia tych składników ze zbiegu i potem bym przekazał.

Odpowiedz

Rafał Lipiec 7, 2014 o 17:22

Dzięki. Pogadam z „nowym” komornikiem i dam znać jak ustalimy w jaki sposób to zrobić.

Rafał Lipiec 15, 2014 o 23:50

Ustaliłem z „nowym” komornikiem, że do tego, który dostał sprawę po zbiegu złożę wniosek o uchylenie zajęcia tych składników ze zbiegu oraz o przekazanie sprawy. Czekamy teraz na postanowienie.

Karol Sienkiewicz Lipiec 16, 2014 o 18:00

Rafał, czekamy na info jako poszło.

Rafał Wrzesień 12, 2014 o 14:41

Karol, trochę to trwało, ponieważ wniosek o przekazanie utknął u „starego” komornika, ale po moim ponagleniu zostało wydane postanowienie o przekazaniu. „Stary” komornik dał się nawet przekonać do tego, aby przekazał akta sprawy „nowemu” komornikowi bez oczekiwania na uprawomocnienie się orzeczenia. „Stary” komornik nie uchylił zajęć składników majątku, co do których wystąpił zbieg, ale powiadomił dłużników wierzytelności o przekazaniu sprawy, a nowy komornik uznał, że w tej sytuacji nie musi tego uchylać. Szczerze mówiąc trochę mnie to dziwi, ale najważniejsze, że prowadzi sprawę ten „nowy” komornik i robi to bardzo sprawnie. Pozdrawiam, Rafał

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Wrzesień 12, 2014 o 16:33

Rafał, liczy się efekt. Daj znać, jak to się skończy!

Rafał Listopad 19, 2014 o 11:28

Karol, zakończyło się kilka dni temu. Całość (ok. 20 tys.) została wyegzekwowana. 🙂

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Listopad 19, 2014 o 21:09

Rafał, i o to chodzi! 🙂

Odpowiedz

Szymon Listopad 19, 2014 o 10:53

Witam. Mam kilka pytań.

1. Co z wyceną nieruchomości i kosztami poniesionymi w tym celu?
2. Jak wygląda taka sytuacja, jeżeli jedna z nieruchomości jest zlicytowana, pieniądze nie podzielone i leżą u komornika, a istnieje wielu wierzycieli?

Odpowiedz

Justyna Listopad 24, 2014 o 21:33

Witam
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad przeniesieniem sprawy zaległych alimentów (dla mnie), problem jest taki, że komornik za wiele nie robi bo jest znajomym ojca, a co za tym idzie obawiam się, że przekazanie sprawy może trwać w nieskończoność… Czy komornika obowiązuje jakiś czas? Wiem, że można w razie czego złożyć skargę, ale czy jest jakaś norma, że nie powinno to trwać nie dłużej niż..?
I jeszcze jedno – ostatnio słyszałam, że komornik do którego sprawę chcemy przenieść po nowelizacji ustawy nie może odmówić jej przyjęcia i nie potrzebna jest jego zgoda?
Z góry dziękuje za odpowiedź 🙂

Odpowiedz

Karolina Rokicka Listopad 26, 2014 o 22:16

Jedyny termin, jak obowiązuje komornika przy przekazaniu to termin 7 dni, od dnia uprawomocnienia się postanowienia o przekazaniu, na zwrot niewykorzystanej zaliczki lub jej części pobranej na poczet wydatków. Natomiast ustawa nie reguluje kwestii terminu, w jakim komornik ma wydać wskazane postanowienie. Jeśli chodzi o drugie pytanie dot. zgody – w obecnym stanie prawnym zgoda komornika, do którego nastąpi przekazanie, jest konieczna. Być może jest to w planach , ale raczej bliżej niesprecyzowanych, gdyż w chwili obecnej nie jest to zagadnienie przedmiotem prac Sejmu.

Odpowiedz

Sylwia Marzec 8, 2015 o 23:53

Mam pytanie……….W chwili gdy Ja oraz komornik i bank otrzymamy pismo o przekazaniu sprawy innemu komornikowi,to znaczy taka decyzja juz sie uprawomocnila? jak to działa?Bo skoro wszyscy mają już pisma,i teoretycznie tak jest,ale fizycznie nowy komornik nadal nie ma dokumentow sprawy,ile to trwa?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Marzec 9, 2015 o 07:39

Sylwia, musisz chwilę poczekać, w zależności od różnych lokalnych zwyczajów może to trwać nawet kilka tygodni. Oczywiście postanowienie musi być najpierw prawomocne.

Odpowiedz

Wojtek Sierpień 5, 2015 o 23:57

Panie Karolu, miałem pytanie takie jak Sylwia, ale odpowiedź właśnie znalazłem:). Ale podrążę ten temat: jeżeli komornika nie obowiązują de facto żadne terminy przy przekazaniu sprawy (za wyj. tego, o którym pisała p. Karolina powyżej), a w dodatku jest złośliwy (doszło między nami do sprzeczki i podejrzewam celowe zaniechanie), to co mogę zrobić, by sprawę przekazania sprawy przyspieszyć? Czy jest jakiś sposób wpłynięcia na działania komornika? Na pańskim blogu wyczytałem o skardze na zaniechanie czynności przez komornika, ale skoro nie ma on ścisłego terminu, więc chyba byłaby ona bezzasadna. Czyżby wierzyciel byłby w tej sprawie zupełnie bezbronny?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Sierpień 6, 2015 o 09:26

Wojtek, pisałem też o skardze do samorządu.

Odpowiedz

Magda Maj 27, 2015 o 18:14

Witam mam pytanie w sprawie zbiegu egzekucji komorniczej. Otóż mój były mąż nie płacił alimentów na syna więc złożyłam wniosek u komornika. W tym miesiącu alimentów nie ptrzymałąm gdyż nie wyszły jeszcze z firmy byłego męża bo są wstrzymane. Oprócz tego były mąż ma jeszcze alimenty na syna z poprzedniego związku sciąga je ten sam komornik co ma moją sprawe. A oczekuje jeszcze jeden z postępowania administracyjnego. Więc na czym polega zbieg egzekucji i jak długo to trwa

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Maj 27, 2015 o 19:33

Magda, jest to już na blogu opisane. A trwać może nawet kilka miesięcy, niestety.

Odpowiedz

Karna Wrzesień 2, 2015 o 17:21

Witam,

Mam pytanie co zrobić w sytuacji, gdy komornik przekazuje sprawę innemu komornikowi ze względu na swą niewłaściwość (przy egzekucji nieruchomości),a właściwy komornik zwraca sprawę bo „komornik źle rozliczył koszty egzekucji” albo „powinien uzupełnić braki formalne” – to co w takiej sytuacji może zrobić wierzyciel, jeśli zależy mu na czasie. Złożyć skargę? a jak tak to na którego komornika? Byłabym wdzięczna za pomoc!!!

Odpowiedz

Wojciech Grudzień 2, 2015 o 21:02

Mam pytanie jezeli komornik prowadzi moja sprawe blokuje mi konto poniewaz pracuje na zlecenie mam do spłaty 4tys zł to moze np zabrac mi 3000 zł potem nagle umorzyc sprawe i przekazac innemu komornikowi sprawe na te 1000 zł… przeciez to dodatkowe koszty i wogole prosze o pomoc

Odpowiedz

wojciech Grudzień 3, 2015 o 21:02

Dostane odpowiedz na moje zapytanie j.w

Odpowiedz

Lech Grudzień 3, 2015 o 21:12

Raczej nie, tu się pomaga wierzycielom, a nie dłużnikom.

Odpowiedz

wojciech Grudzień 3, 2015 o 21:27

Rozumiem tylko mam teraz sprawe z innym komornikiem(chodzi o tą sama sprawe co prowadził pierwszy komornik) tego nie rozumiem.Jezeli blokuje mi konto to powinnien zabrac cała naleznosc długu i zakonczyc sprawe chyba tak a nie oddaje innemu komornikowi gdzie ponosze dalsze koszty bez sensu gdzie mam sie udac ze załozyc sprawe bo cos mi tu niepasuje

Odpowiedz

Lech Grudzień 3, 2015 o 21:31

Nie, nie rozumiesz. A ja niestety nie potrafię napisać tego, co napisałem wcześniej, jeszcze prościej. Chyba się już nie da. Tak czy siak życzę powodzenia w życiu.

Odpowiedz

wojciech Grudzień 3, 2015 o 21:35

Wiem o co chodzi i rozumiem cie doskonale… LEch tylko czy jest to zgodnie z prawem taka czynnosc prowadzona przez komornika

Odpowiedz

Lech Grudzień 3, 2015 o 21:37

Nie, drugi raz ci powtórzyłem, a ty nadal nie rozumiesz prostej sprawy – na tej stronie nie pomaga się dłużnikom. Idź gdzieś indziej.

Odpowiedz

Marcin Grudzień 17, 2015 o 18:28

Witam. Zastanawiam się nad zmianą komornika prowadzącego egzekucję, gdyż odnoszę wrażenie że niezbyt przykłada się on do swoich obowiązków. Mianowicie sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda tak, że jest blokada środków na rachunku bankowym dłużnika (niby jest brak środków na koncie chociaż wiem że są wpływy) i brak informacji z banku kiedy kwota wolna od zajęcia zostanie przekroczona oraz zajęcie wynagrodzenia. Rzeczy wartościowych dłużnik nie posiada i jest typowym golasem. Co do rachunku to na moje pytanie do komornika kiedy bank prześle informację o przekroczeniu kwoty wolnej i czy wogóle taką informację prześle usłyszałem, że komornik nie jest od tego żeby pilnować takich rzeczy. Po drugie na moje pytanie o dochody dłużnika usłyszałem od komornika że pracodawca nie udzielił takiej informacji, że jest tylko w piśmie skierowanym do komornika że dłużnik pracuje na umowę o pracę i nie ma podanej kwoty dochodu. W rozmowach z komornikiem można odczuć że jestem zbywany, ogólnie nic nie wiadomo, dłużnik żyje za moje pieniądze a ja ponoszę dodatkowe koszty.

Odpowiedz

karolina Wrzesień 13, 2016 o 11:17

Witam a co w sytuacji jeżeli mam zajęty rachunek bankowy od kwietnia przez komornika w czerwcu dostaje pismo ze inny komornik dostaje ta sprawe bo ma juz moja wczesniejsza i pobiera sobie pieniazki z wynagrodzenia a ten pierwszy dalej jest na moim koncie jak wszystkie dokumenty przekazał temu drugiemu

Odpowiedz

Marta Listopad 30, 2016 o 12:34

Dzień dobry, a co z kosztami zastępstwa procesowego w egzekucji w przypadku zmiany Komornika, jeśli poprzedni Komornik wydał postanowienie o kzp? Czy to postanowienie utrzymuje się w mocy czy nowy Komornik wydaje kolejne postanowienie?

Odpowiedz

Karol Sienkiewicz Listopad 30, 2016 o 12:49

Marta, co do zasady utrzymuje się w mocy.

Odpowiedz

Marek Styczeń 19, 2017 o 21:24

Witam. Wszcząłem egzekucję komorniczą wobec dłużnika. Dogadałem się z nim . Chcę mu anulować odsetki. muszę złożyć jakiś wniosek do komornika ? Co z opłatą komorniczą ? Komornik ją odpowiednio zmniejszy ? Poza tym opłata jest zbójecka. Roszczenie 230 000zł. Odsetki do anulowania ok 135 000 zł. Komornik wyliczył opłatę egzekucyjną na 70 000 zł !!! + opłata administracyjna 16 000 zł. Co to za opłata ? nie słyszałem o takiej. Dziękuję z góry za odpowiedż
Marek

Odpowiedz

Bets Luty 9, 2017 o 22:01

Witam ostatnio zlozylismy z mezem do komornika 2 wyroki o wyplacenie nam naleznych pieniedzy, komornik nic nie wspomnial o zadnych oplatach, ktore mamy poniesc my. Dzis bylam u komornika i powiedzial ze ciezko bedzie z bylego pracodawcy sciagnac jakiekolwiek pieniadze bo jest ‚goly’ i ma komornika z US na prawie200000zl(przegladajac portale spolecznosciowe firma dziala w pelna para zatrudniajac kilku ludzi) interesuje mnie czy jak komornik umozy sptawe to my zostaniemy obciazeni kosztami komorniczymi ?

Odpowiedz

krzysztof Luty 23, 2017 o 18:18

Witam. Mam komornika który dostaje hajs prosto z pracy( potrącenie z wypłaty). Drugi komornik zajął mi konto i wszystko powyżej 1500 zl zabiera. ale na konto wpływa tylko reszta wypłaty. czasem sie zdarzy ze jest to własnie ponad 1500 złoty. Czyli jeden i drugi komornik bije mnie po kieszeni. Chciałbym aby ten drugi przesłał akta temu pierwszemu. czyli rozumiem wniosek o przekazanie akt do komornika właściwego? ale czy oni prawnie jadą mi obaj wypłatę?

Odpowiedz

danka Marzec 14, 2017 o 21:34

Witam.Mąż narobił dlugów,pani komrnik zajmuje męzowi pensje ‚najniższą’ na kwote 260 zl miesiecznie,to raz,dwa dobrowolnie co miesiac wpłaca 500 zl,z tej samej pensji,do tego ma ugode z wierzycielem na kolejne 400 zl,dodatkowo dla wierzyciela na ktorego wplaca co miesiac pieniadze wplacil 300zl w marcu,dluznik nie ma za co zyc a komornik swoje.Jakie mamy regulacje prawne w tym kraju? Czy jest choc 1 prawnik ktory mi nam pomoze,czy ktos mi pomoze?

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: